piątek, 24 sierpnia 2007

Lubię włóczyć się...



[Pjus]
Wiesz, jak chłonę to miasto, robię to każdym zmysłem,
Nie szukam tu prawdy; Nie po to by Wisłę,
Poznać tu do ostatniej jej kropli,
Lubię gdzieś postać, potem wejść na swój chodnik,
Widoki - ekstaza, prawie jak przy orgaźmie,
Znów, zadzieram głowę, w bramie przy Orgazie,
Mijam właśnie tych, co właśnie się spieszą,
Na to leją; Kłaniam się powstańcom, których gościł Napoleon,
Znam ten rejon, nawet dachów poznam szczyty,
Kredytowa 3, dom jak z Gotham City; Nie ważne,
Kogo spotkam; Syty tym, co widzę tutaj,
Patrzę po oknach, szyby przy Traugutta
Mijam kilka bram z buta, znam się na skrótach,
Idę pod Akademię, może ktoś gra - posłucham,
Widzę, Nowy Świat i nie chodzi o postęp,
Mijam, gmach co straszył, teraz kusi twój portfel,
Potem, przez plac, dalej w lewo na Fraskarki
Pamiętam te poranki, słońca blask ostatni,
Uśmiecham się, do tamtych dni, do snów i uczuć,
Teraz, idę dalej, po prostu się powłóczyć.

Ref.
Znam takie miejsca, znam takich ludzi,
Znam takie miejsca, lubię czasem po prostu tam wrócić,
Znam takie miejsca, znam smak tych ulic,
Znam takie miejsca, lubię po prostu po mieście się włóczyć,

[Pelson]
Lubię włóczyć się po mieście z dobrym bitem,
Ja, wolny anonim w labiryncie cyfer,
Tu standardem jest gęste odorów powietrze,
Paraliż na ulicach i psychoza w metrze,
Przybywają tu młodzi, by swój los osłodzić,
Dla nich doba jest za krótka o dwanaście godzin,
Oni nie chcą czekać, pokornie gnić.
Będą się zapijać, by godnie żyć, swobodnie żyć.
Poczujesz się jak oni, jestem hazardzistą,
Przyszedł czas, postanowiłem na siebie wszystko.
STOP
Ludzie, którzy myślą, że będzie łatwo
Zwykle kończą w kryminale albo ze strzykawką
Stolica perspektyw, rozwija czerwony dywan
To też stolica niespełnionych oczekiwań,
W centrum zgiełku dumny bije pomnik pychy,
Znam skutki z tamtych czasów, nie pamiętam przyczyn.
Tutaj życie jest prawdziwą walką,
I często w tej walce jest za mało snu,
Za dużo alko, ej,
Jednak coś mnie tu trzyma,
Lubię włóczyć się po mieście, bo jest w tym jakiś klimat.

Ref.
Znam takie miejsca, znam takich ludzi,
Znam takie miejsca, lubię czasem po prostu tam wrócić,
Znam takie miejsca, znam smak tych ulic,
Znam takie miejsca, lubię po prostu po mieście się włóczyć,

[Eldo]
Miejsca z dzieciństwa pamięta się na zawsze,
Urodziłem się przy placu z nowego filmu Krauze,
Lubię tam wracać, patrzeć w okno nad kinem,
Chodzić po miejscach, gdzie zaczynałem życie,
Na Mokotowskiej wciąż jest cukiernia,
Aleja Róż jesienią jest wciąż tak samo piękna,
Dzieci wiewiórki ciągle karmią w Łazienkach,
Zatrzymuję się i łapie myśl: "Kiedy ten czas zleciał?",
Za rok znowu pójdziemy razem na spacer,
W skwarze lata, zapalać pamięci lampkę,
Schylić głowę przy brzozowych krzyżach,
To twoje słowa Pjus, "z sercem chodzimy po ulicach",
Mam tak samo jak ty, tyle historii,
Z miejsc, które nic nie zmieniły się od wojny,
Z Czerniakowskiej skręcam w Śniegockiej,
Wracam do domu, przy oknie skończyć tą zwrotkę.

PS Jako, że polskie serwisy z tekstami piosenek nie pozwalają na własnoręczne dodawanie brakujących w bazie danych tytułów, postanowiłem owoce wspólnej pracy z Justynką wrzucić tu. Tak poza tym, to bardzo lubię ten kawałek. Taki... hmm... klimatyczny.

6 komentarzy:

  1. Nie wiem, czy klimatyczny, ale podoba mi się :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam drugą zwrotkę. Cfaniak.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy wszyscy polscy raperzy maja takie nieciekawe głosy jak np. Pjus albo Pelson? :D.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pjus ma właśnie całkiem fajny głos, choć akurat tutaj tego nie słychać polecam dwa kawałki Eldoki, na których występuje gościnnie - "Oryginalny Pilsner (My!)" oraz "Szyk". Co do Pelsona, to ciężko mi stwierdzić, bo kojarzę go tylko z tej piosenki i najnowszej Molesty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Youtube nie znalazło tych kawałków a więc nie "zobaczę" tych kawałków :D.Za bardzo przyzwyczaiłem sie do głosów raperów z USA, pewnie dlatego nie podobają mi się :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś Ci pokażę, nie martw się. ;-]

    OdpowiedzUsuń